dinsdag 15 november 2011

De kracht van visualisatie

Wil je dat je hond niet de laatste 2 mooie kussens ook nog kapotscheurt, dat je kat lekker ieder ochtend bij je ligt of dat je je paard rustig uit de wei kunt halen zonder dat je eerst een half uur vanalles uit de kast trekt voordat je hem/haar hebt?

De kracht van visualisatie maakt hierbij een groot verschil!

Zowel tijdens consulten als bij de online cursus 'Praten met Dieren' werken we veelal met visualisaties. Je verbeeld je bijvoorbeeld dat je naar een dier toeloopt en je verbindt met een prettig en warm gevoel.
Je loopt dus de wei in met de gedachten om weer fijn bij elkaar te zijn, elkaars energie te kunnen uitdelen vanuit rust en liefde. Dus niet van; ik heb nog 1,5 uur voordat ik weer naar huis moet, boodschappen moet doen want om 20.30 uur moet ik klaar zijn voordat mijn favourite tv programma begint. Om maar een voorbeeld te geven. Wellicht herkenbaar al is het niet direct met de voorbeelden maar wel met de tijdsdruk waaronder we leven.

Dieren leven in het 'nu' dus tijd maakt voor hen niet uit. Wat is een uur en hoezo moeten we dadelijk dingen doen of hebben we afspraken waar we geen zin in hebben? Dieren leven nu en vandaaruit maken ze contact met ons. Zij willen het moment beleven!
Wellicht herken je dat je dier altijd nieuwsgierig is als je aankomt lopen, dat het openstaat om contact te maken en een verbinding wilt neerzetten. Hoe mooi is het dan om net even een stapje in je programma terug zetten, letterlijk even onthaasten, niets moeten, de tijd letterlijk tijdloos maken, ons hart te openen omdat we graag bij het dier willen zijn en ons willen verbinden. Daarmee ontstaat al een prachtige energie!
Het tweede stapje is dan hoe we het ons verbeelden om met het dier te 'zijn'. Wil je graag je paard borstelen of je hond, of dat je wenst dat je kat elke ochtend aan je voeten ligt als je wakker wordt? Of wellicht dat je hond netjes op het stukje krant plast omdat het nog niet helemaal zindelijk is? Verbeeld je dan wat je van het dier wenst. Is jouw grote wens om een fijne rit met je paard te maken maar je zit al te denken aan het rijden? Dan kan het zijn dat je al aan het einddoel zit te denken alvorens je je hartverbinding hebt gelegd. Begrijp je niet waarom je hond de kussens kapot bijt dan kan dat wellicht met tandjes doorkomen te maken hebben, verveling. En als je dan visualiseert dat je hond een ander speeltje pakt om op te knauwen en je heel dankbaar bent dat deze dat doet, dan kunnen er al heel wat frustraties wegvloeien.

Zelf maak ik een duidelijke scheiding tussen gedragsproblemen die door mensen zijn veroorzaakt en gedragsproblemen die een niet directe oorzaak hebben. Bij het laatste is het heel belangrijk om te luisteren wat het dier te 'zeggen' heeft d.m.v. telepathie wat ik tijdens mijn consulten aanbied. Bij het eerste is het vooral bewust worden wat je zelf als eigenaar voor een energie uitstraalt en wat jullie samen nodig hebben om veranderingen door te voeren. Mocht je naast de inzichten die ik zelf aanreik dieper door willen gaan om echt te leren hoe je de roedelleider dient te zijn over je hond, hoe je eerlijk contact maakt met je paard dan verwijs ik door naar honden/paardenfluistereraar of gedragstherapeuten. Zij gaan samen met jou het gedrag van het dier bespreken maar vooral jou leren hoe het ander kan. Want een dier reageert niet voor niets en wil ons wat zeggen.
Voor gedragsproblemen is het ook heel goed om te weten waarom dieren zich als dieren gedragen. De zogenaamde psychologie of gedragskunde van dieren. Hierbij nog een link om meer te lezen over waarom bijvoorbeeld honden zich gedragen zoals ze zijn: http://www.huisdiereninformatie.be/tag/hondenpsychologie

Hierbij nog een leuk eigen voorbeeld van een paard:
Tijdens het uitlaten van onze honden loop ik vaak langs een rood huis, waar een paardje aangelijnd voor het huis staat. Iets wat overigens heel gebruikelijk is in Spanje. Iedere keer als we langs dat paardje lopen, fluit ik even en hebben we contact. In gedachten vertel ik het paardje dat als het weg wil lopen, ze maar naar ons huis of onze tuin moet komen. Ik heb het paard namelijk al eens op de zandweg voor ons huis voorbij zien rennen. Uitbreken lijkt haar favoriete bezigheid te zijn.

Toen ik vorige week langs het huis liep, floot ik weer. Het paardje draaide zich naar me toe, en vanaf vijfhonderd meter afstand zeiden we elkaar gedag. In gedachten, dat wel. Nog diezelfde dag stond ik in de keuken te koken, en hoorde ik onze labrador hard blaffen. Mijn zoontje riep: “Mama, kom gauw kijken! Er staat een paard in de tuin. Jij moet het paardje helpen!” Nu zegt mijn zoon altijd “paardje helpen” als ik een paard ga behandelen. En omdat het paard in onze tuin stond, ging hij er vanuit dat ik ook dit paard moest helpen.

Onze tuin is nog niet helemaal af. Het hek is nog niet helemaal klaar, en er moet nog een hoop beplant worden. Het paardje kon dus alle kanten op. Maar het bleef parmantig staan. Ook toen ik op haar afliep. Ze draaide zich naar me om en haar neus zocht mijn hand. We maakten fysiek contact, waarbij ze me duidelijk maakte dat er iets moest veranderen aan haar leefomgeving.

Ik deed het paard aan een hondenriem, en liep met haar terug naar het rode huis. Ik belde aan. Niemand deed open. Maar na verloop van tijd kwam er een Duitse vrouw aanrijden, met hoog opgespoten lippen, en meer…. Ze vertelde dat het paardje niet van haar was, maar van een Spanjaard die er nooit naar omkeek. Zij zette het dier altijd op een ander stukje grond, zodat het kon eten en niet zou verhongeren. Maar omdat ze weinig tijd had, besteedde ze verder geen aandacht aan het paard.
Ik begreep dan ook direct wat het paard mij in de tuin wilde vertellen. Ik heb de Duitse vrouw aangeboden het paard te herplaatsen bij mensen die wél tijd voor haar wilden vrijmaken. Ik kon het paard een plekje geven in de stal waar ik zelf ook rijd. Maar helaas heb ik van de vrouw niets teruggehoord. En ook het paardje heb ik niet meer gezien.

Probeer het zelf ook eens dieren aandacht in gedachten te geven. Stuur ze liefde, kracht of vreugde. Dit geeft een dier een positief gevoel en kracht.

Waarom online cursussen?
De techniek staat voor niets en vandaar dat ik sinds oktober 2011 ook online cursussen aanbied. Er wordt op drie niveau's Praten met Dieren aangereikt of je kunt Dierenhealing in verschillende niveau's bijwonen. Ik merk dat nu ook minder valide mensen of mensen die grote groepen niet prettig vinden en juist individuele begeleiding willen nu ook de mogelijkheid krijgen om zichzelf intuïtief met dieren te ontwikkelen.
Maar ook reistijden en kosten willen besparen en niet een heel weekend of hele dag willen opofferen voor het volgen van de cursus. Gewoon lekker vanuit de luie stoel, thuis via Skype. Het gratis te downloaden communicatie programma waarbij het net lijkt of je aan de telefoon met elkaar zit zonder dat daar kosten aan zitten verbonden. Kijk op de website: http://www.animalesdelsol.nl/ voor alle cursusmogelijkheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten