dinsdag 15 mei 2012

de kracht van intentie

De kracht van een intentie neerzetten en uitspreken wordt onderschat!

Zo kun je je intentie uitspreken voor wat je wilt, die dag of in je leven. Een intentie kan zijn dat je graag verbinding tussen mens en dier wil leggen zodat er meer begrip ontstaat en een dieper contact. Of je kunt de intentie uitspreken dat je graag in een land wilt wonen waar je vrijstaand woont, in ruimte en harmonie met gezin en dieren. Deze en nog meer zijn mijn eigen intenties geweest!

Waarom lukt het me dan ook om hetgeen neer te zetten wat ik heb 'gedroomd' en beter gezegd, heb gevisualiseerd?
Dat betekent dat ik in mezelf geloof! Dat ik dankbaar ben en blijf voor hetgeen naar me toekomt, dat ik geloof dat er ook voor mij word gezorgd. En meer. Daar ligt een groot deel van de kracht die IEDEREEN kan toekomen.
Dit komt ondermeer naar voren in alle cursussen en coachingssessies die Mirjam persoonlijk begeleidt!

Hierbij een mooie reactie van één van de cursisten die graag haar voorbeeld van intentie met ons wilde delen:
'Eén van de dingen die ik nu regelmatig doe is het uitspreken van intenties naar onze honden toe. Ik heb twee frappante voorbeelden: Kaatje beet Dorus vroeger regelmatig in zijn oren of in zijn nek als we binnen waren, ik op de bank zat en Dorus om aandacht vroeg. Ik heb toen naar Kaatje uitgesproken dat ik het echt niet fijn vond als ze dat deed en Dorus helemaal niet. Sindsdien doet ze het ook niet meer als we op de bankzitten!


Tweede voorbeeld is dat ik ze nieuwe knuffels had gekocht. Normaliter was het zo dat vaak binnen een dag de vulling door het hele huis lag en er geen sprake meer was van een knuffelbeest. Bij de nieuwe knuffels heb ik uitgesproken dat ik ze voor ze kocht om samen mee tespelen en dat ik het fijn zou vinden als ze de knuffels heel zouden laten. Tot mijn verbazing respecteren ze dit. Komt er weer een nieuw speeltje en spreek ikde intentie niet uit, dan kan het zo zijn dat het dezelfde avond nog stuk is.

Ik blijf me daarover verbazen dat ze zo’n concrete dingen begrijpen en dat de uitgesproken intentie ook blijft ‘hangen’. Uiteraard werkt het (nog) niet in alle situaties maar ik geniet van ieder moment dat het wel succes heeft!

Een tweede ervaring is dat de cursus die ik bij Mirjam heb gevolgd, nog steeds zo’n enorme impact op me heeft, tot op de dag van vandaag. Nog niet zozeer vanwege de communicatie met dieren maar wel dat er bij mezelf een stukje is ‘vrijgemaakt’ waardoor het een stuk makkelijker is voor mezelf om anders met een aantal zaken om te gaan. Met name het oprecht zijn naar mezelf maar ook naar anderen toe heeft een enorme prioriteit gekregen in mijn leven, wat een verrijking is, dank je wel daarvoor x'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten