zaterdag 19 mei 2012

Verbinding en Loslaten

Graag deel ik met jullie het verhaal van Karen over de KRACHT VAN INTENTIE zetten!

Lieve Mirjam,

Graag neem ik je mee in weer een van de mooie ervaringen die ik meemaak en die zich steeds vaker aandienen nadat ik terug ben gekomen van het heerlijke weekje cursus 'Intuïtief met dieren' in Spanje onder begeleiding van jou.

Af en toe wandel ik met Esmee samen met de hondenuitlaatservice. Natuurlijk super om de grote roedel door het bos te zien gaan en hoe honden zo gelukkig zijn samen. In de roedel loopt ook een grote herdershond Sem. Sem wordt door ieder gezien als een lastpak, een onhandelbare hond die ergens iets niet helemaal op een rijtje heeft. Mensen kunnen hem niet aanhalen en lopen er met een grote boog omheen.
Esmee relaxed op de bank!

Ook in de roedel is hij niet geliefd, hij is vrij agressief en haalt soms uit naar honden. Mijn gevoelige Esmee was een gewilde prooi voor hem.
Na wat navraag bleek dat Sem een afgekeurde politiehond was. Waarom afgekeurd? Omdat hij niet hard genoeg doorbeet (?!). Ik besloot om nader contact te maken want was en ben enorm geïntrigeerd door zijn doen en laten en wilde weten waar zijn onbesuisdheid vandaan kwam. Mijn eerste poging werd beantwoord met een luid geblaf. Hij heeft de rest van de wandeling mij alleen maar blaffend aangekeken. Overigens een mooie bevestiging dat hij mijn roep hoorde. Hij wist zich absoluut geen raad met deze voor hem nieuwe verbinding.

De tweede keer dat ik hem tegenkwam keek hij mij al aan zonder te blaffen en ging naast me staan. Hij gaf aan klaar te zijn voor dit contact. Dit was een bijzonder mooie ervaring. Wat een prachtige hond. Hij gaf aan dat hij zich geen raad wist met warme contacten en gevoelens gewoonweg omdat hem dit bij de politieacademie niet heeft geleerd en geacht werd van hem af te bijten. Hij had en heeft zoveel opgekropte energie in zich wat zich vertaalt in zijn onbesuisde gedrag. Ik heb hem behandeld en gevraagd of hij zich wat bewuster kon worden van welke uitwerking zijn gedrag heeft op de roedel en mijn hond Esmee in het bijzonder.

Sinds dat contact heeft hij Esmee nooit meer agressief benaderd. Tegenwoordig gaat het steeds beter in de roedel met de andere honden. Hij leert zich steeds meer over te geven.

Het mooiste van allemaal is dat ik Sem eergisteren tegenkwam in de buurt van mijn huis. Sem had zijn baasje bij zich. Sem zag me, kwam naar mij en Esmee toe en we hebben even lekker geknuffeld. De baas daarentegen was met stomheid geslagen dat zijn agressieve herdershond die nooit iemand toelaat zich zo liet aanhalen.

Wel dus, als je maar de intentie neerzet en de verbinding aan durft te gaan.

Liefs, Karen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten