woensdag 30 oktober 2013

Hoe vind je je levensdoel?

Iedereen heeft het er vaak over (ik zelf ook) het vinden van je LEVENSDOEL. Dat dit dan zo ontzettend belangrijk is om echt gelukkig te worden, bla bla bla.

Ik hoor velen al denken... ''amehoela, komt ze weer met haar grootse verhalen. Lekker makkelijk praten als je in Spanje woont en elke dag zon hebt, geen files en lekker buiten kan wonen... Dat is niet voor iedereen weggelegd hoor...''

Ja, dat hoor ik mensen wel eens zeggen en dan zeg ik altijd: ALS IK DAT KAN, DAN KUN JIJ DAT OOK!
Als je maar wilt, je beweegt, geduld hebt en blijft geloven in datgeen je wilt aantrekken!

Wellicht dat de volgende drie tips je hierbij kunnen helpen:
  1. Je LEVENSDOEL kan en mag in verloop van de tijd veranderen.
    Ons levensdoel kan namelijk op 25 jarige leeftijd anders zijn dan die op 45 jarige leeftijd.

    Dus wat telt, wat is voor jou OP DIT MOMENT goed om mee aan de slag te gaan. Je kunt namelijk altijd nog dingen aanpassen, veranderen.

    Jij bepaalt voor nu wat belangrijk is.
    Hoe fijn is het om kleine stapjes te zetten? Het bereiken van de bovenste trede van de trap begint toch echt wel met de eerste stap op de eerste trede zetten.
    Pffff ik voel al een hele zucht van verlichting als we ons mogen beseffen dat het niet PERFECT hoeft te zijn.
  1. Probeer eens een keer wat anders te doen.

    Als je vast zit in bepaalde patronen, je weet dat je iets wilt veranderen maar weet niet wat. Ga dan bijvoorbeeld eens een totaal andere sport beoefenen dan je tot nog toe gedaan hebt.

    Zelf heb ik enorm veel plezier nu in het spelen van padel (kruising tussen tennis en squash). Een sport waar ik in NL nog nooit van gehoord had en nooit zou overwegen te gaan spelen. Ik heb op mijn 30e mijn tennisracket aan de wilgen gehangen en had mezelf beloofd nooit meer te gaan spelen... ach zeg nooit nooit ;-)

    Misschien gaat jouw levensdoel er juist om om vele verschillende ervaringen op te doen, zo veel er maar zijn.
  2. Als jij je verbindt met je levensdoel dan zal de wereld veranderen.
    Verander de wereld en begin bij jezelf! Als jij aan de buitenwereld kan laten zien dat je vanuit je eigen AUTHENTIEKE zelf beweegt, dan trekt dat mensen aan, je motiveert ze. Je straalt dan iets uit waar mensen gelukkig van worden omdat je zelf dat geluk uitstraalt.
    Door die uitstraling, straal je namelijk een bepaalde vibratie uit. Een vibratie is niets anders dan energie. Energie is overal. Dus kun je nagaan wat je zelf kunt doen in je directe omgeving qua gezin, vrienden, huis, dieren en natuur.

    In mijn ogen is levensgeluk niet een momentopname. Als je je elke dag vervult met wie we in essentie willen en mogen zijn dan straal je. En ben je het merendeel van de dag in een heerlijk gevoel!

    Het maakt mij niet uit wat je je als levensdoel stelt. Het maakt ook niet uit of je nou in Alhauín el Grande of in Hilversum woont want uiteindelijk moet je zelf gelukkig zijn, wil de plek waar je woont ook fijn aanvoelen.
Doe dingen waar je zelf gelukkig van wordt, want dat zou iedereen zijn doel kunnen (en eigenlijk ook moeten) zijn!

Ik neem je mee op zoek naar jouw eigen levensdoel. Kijk ook eens op de website en vraag een gratis kennismakingsgesprek aan!

Mirjam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten