woensdag 23 oktober 2013

Toeval bestaat niet!



Iedereen wil bevestiging krijgen als je contact maakt met dieren!
Want dan weten we dat het ECHT is en dat het niet VERZONNEN is of TOEVAL is.
Dit zijn toch wel de meest voorkomende 'angsten' of onzekerheden die bij cursisten voor komen.

Hoe kun je simpel en treffend oefenen?

De oefening die herhaaldelijk tijdens de Animal SOUL Connection Academy voorbij komt is toch wel dat we in gedachte het dier naar ons uitnodigen. We laten in eerste instantie ons aan het dier zien. Dit kan door naar elkaar te kijken of het dier aan te halen. Vervolgens neem je afstand en maak je contact met het dier. Je stelt je hart open en zegt hem of haar hoe fijn het zou zijn om hem of haar te mogen begroeten. En kijk wat er gebeurt!

Voorbeeld

Gisteren, 22 oktober 2013, zat ik bij de chiropractor om mijn nekwervels te laten behandelen. Deze man bezoek ik al wat jaartjes voor onder andere mijn oude rugklachten en ik weet dat hij 2 bijzondere katten in huis heeft. Ik vroeg hem naar de katten en mocht ze even gaan bezoeken. Ze lagen op zijn bed maar om privacy te respecteren ben ik de kamer niet binnengegaan. Ik heb alleen maar even mijn hoofd om de hoek gedaan en ze even gedag gezegd. Ik voelde op dat moment een duidelijke afstand tussen mij en de katten en dat kwam meer omdat ik de privéruimte van hem wil respecteren. (waarom zou ik dan toch nog om het hoekje kijken als ik zijn ruimte wil respecteren? Doe ik dan wel wat ik met mezelf afspreek? Dat kreeg ik terug van de katten.

Daarna lag ik op zijn behandeltafel. In gedachte maakte ik contact met de katten en vertelde ze dat ik het leuk zou vinden als ze toch even contact met mij zouden maken. Ik zou ze wel even willen aanhalen en fysiek willen begroeten!

Precies op het moment dat mijn chiroprator zei dat de behandeling klaar was en me gedag wilde zeggen, kwam de zwart witte kat als eerste om de hoek. Zou hij mijn tijd en ruimte bij de chiropractor respecteren? Ja dus, want hij kwam pas op het moment dat de behandeling klaar was. Hij sprong op de tafel zodat ik hem goed kan aaien. Hij voelde goed genoeg aan dat bukken voor mij niet echt handig zou zijn geweest na de intense behandeling. Ik kon hem heerlijk aaien en hij genoot ook van mijn aandacht. 'He really likes you' zei mijn chiropractor nog. Ik was echt blij verrast en de begroeting vervulde mij omdat hij maar weer eens reageerde op mijn telepathisch contact!

Toen ik de behandelkamer uitliep stond kat nummer 2 voor me op de gang en wilde ook door mij aangehaald worden. Deze kat kan helaas niet meer springen dus liep met me mee naar de deur en stond nog kopjes te geven aan mijn benen.

Nou zou je kunnen denken: wat toevallig allemaal.

Maar als ik elke dag al mijn contacten met dieren als toeval zou moeten beschouwen dan zou ik mijn zelfvertrouwen te kort doen én geen respect hebben voor de dieren waarmee ik deze mooie contacten heb!

Ik wens je ook mooie telepathische begroetingen toe met dieren en/of mensen en kijk uit naar jouw bijzondere verhaal!

www.animalesdelsol.nl

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten